.denník z Talianska, časť prvá.

0 Flares 0 Flares ×

Je štvrtok ráno, tesne pred koncom apríla a pred nami predĺžený víkend. S Peťkom a jeho maminou nakladáme (poväčšine moje) veci do auta, pred cestou utekám do banky a na poslednú chvíľu odoslať prihlášku na magisterské. Stihneme ešte aj môj obľúbený vajíčkový bagel a ovocný jogurt v „Mekáči“. Tesne po desiatej vyrážame z Bratislavy smer Taliansko…

Všetko to začalo pár týždňov dozadu, keď mi fotografka Nikol napísala, či by sme nechceli pár romantických záberov od jazera Garda. A veruže chceli! Nikol robí zábery ako málokto, okrem toho je to nesmierne milá osôbka, takže takáto ponuka sa neodmieta. V Benátkach aj vo Verone som už pár rokov dozadu bola s našimi, no Peter ani jeho mamina tam ešte neboli, preto som si povedala, že je to skvelá príležitosť napraviť to!

Cesta

Slovo dalo slovo a začala som plánovať. Nultý deň cesta, prvý deň Benátky, druhý deň Garda, tretí deň Verona. Keďže sme sa chceli presúvať z mesta do mesta, najideálnejším (a zároveň najpohodlnejším) spôsobom dopravy bolo pre nás auto. Cesta do Benátok trvá z Bratislavy približne sedem hodín. Celý čas vedie po diaľnici, miestami sa mi zdala až príliš nudná a monotónna, no asi to bolo spôsobené tým, že cestou do Talianska nám celý čas pršalo. Rakúsko bolo plné rýchlostných obmedzení, v Taliansku to už bolo o čosi lepšie. Aj zážitok z jazdy sa mi zdal akýsi živší! Po prechode hraníc Rakúsko – Taliansko vedie cesta pomedzi hory, cez množstvo tunelov a prekrásnu prírodu. Po silnom daždi stekala voda z hôr cez žľaby a vytvárala nádherné obrovské vodopády.

Ak ste v Benátkach ešte neboli a plánujete cestu, nezabúdajte, že v Rakúsku potrebujete klasicky diaľničnú známku. V Taliansku sa zase platí mýto priamo na istých úsekoch. Dávajte si pozor na rýchlosť a dodržiavajte všetky obmedzenia. Takmer na každom kroku je radar, ktorý vám pri prekročení rýchlosti pošle neskôr domov „pohľadnicu“. Aj keď sa môže zdať, že sú tam postavené len kvôli tomu, aby zastrašovali, nedajte sa pomýliť. Väčšina radarov je aktívna a verte mi, obsah takejto pohľadnice s pokutou by sa vám po krásnej dovolenke veľmi nepáčil.

Ubytovanie

Ubytovanie vo všetkých fázach nášho výletu som riešila cez Airbnb. Pre mňa klasika, ktorá ma ešte nikdy nesklamala a vždy som si dokázala nájsť miesto, ktoré mi bude najviac vyhovovať. Pri takýchto krátkych výletoch s množstvom presunov je pre mňa rozhodujúca cena, flexibilita prenajímateľa a tiež možnosť dobre zaparkovať. Našla som pekný B&B „penzión“ pár minút od centra. Za výbornú cenu, s raňajkami (pre tých, ktorí nevedia, čo je B&B) a v pokojnej štvrti. Priamo pod bytovkou (prvá fotka) bolo veľké parkovisko pre domácich, kde sme mohli pokojne zaparkovať aj my. „Penzión“ sa nachádzal priamo v bytovke. Na najvyššom poschodí mal mladý manželský pár zariadený obrovský byt do podoby penziónu so spoločnou jedálňou, dvoma kúpeľňami a oddelenými spálňami. Všetko bolo perfektne čisté, domáci milí a posteľ nadmieru pohodlná!

Na čase nášho príchodu sme sa dohodli správami vopred a po príchode som už len zazvonila na zvonček, presne podľa inštrukcií. Prišli sme vo štvrtok poobede, vyložili sme si veci, dostali kľúče a šup do mesta! Elena (majiteľka) nám presne popísala cestu do mesta a rovnako tak aj autobusy, ktoré nás tam dovezú. Od centra Benátok sme boli vzdialení cca 15 minút autobusom, ktorý chodil pravidelne takmer priamo zo sídliska. Výber ubytovania ďalej od centra bolo tým najlepším riešením! Okrem toho, že sme ušetrili na parkovaní a nemuseli hľadať ten správny hotel v labyrinte benátskych uličiek, nasledujúci deň sme mohli bez výčitiek nechať auto naložené s vecami pod oknami bytovky na sídlisku. Veď viete, check-out do jedenástej, naozaj si neviem predstaviť, čo by sme potom celý deň s tými kuframi robili.

Taliansko

Ak by mali byť len dve veci, ktoré na Taliansku milujem, tak by to bol ich neskutočný štýl a prekrásna architektúra. Potom tiež jedlo, ich povaha a spôsob, akým sa stavajú k rodine. Taliansko, to je láska. Ja osobne nepoznám človeka, ktorý by ho navštívil a vrátil sa znechutený. Síce som zatiaľ mala možnosť prejsť iba „sever“, môžem povedať, že z európskych krajín mi je najbližšie práve Taliansko. Majú nádhernú prírodu a ešte krajšie mestá. História, moderna, všetko sa tam mieša a vytvára dokonalú súhru.

Benátky

Benátky samé o sebe sú veľmi špecifické. Mesto na vode, večne preplnené turistami, s typicky úzkymi uličkami a hriešne dobrou zmrzlinou. Miesto pre romantické duše a flegmatikov, ktorým nevadí, že sa budú v sezóne tlačiť s tisíckou iných tiel v snahe uchmatnúť si aspoň kúsok z neopakovateľnej atmosféry. Prvýkrát sme boli v Benátkach v septembri, mesto bolo pomerne plné a počasie premenlivé. Posledné spomínané nás sprevádzalo aj tento krát, dážď vystriedala nádherná modrá obloha, po pár hodinách sa búrka vrátila a napokon sme odchádzali za sprievodu dúhy. V posledné aprílové dni však bolo mesto pomerne prázdne a my sme si užívali fakt, že máme uličky len pre seba. „Centrum“ a hlavné lákadlá sa dajú prejsť pešo, oplatí sa však vyskúšať aj lodnú dopravu, ktorá je istým spôsobom „metro na vode“ a po pravidelných linkách sa ňou dostanete takmer všade. Totiž, benátske ulice tvorí niekedy len voda, čo znamená, že do niektorých domov alebo častí sa dostanete len loďkou. Lodná doprava dokonca ani nestojí veľa! Lístok na celý deň nás vyšiel na 20€ a mohli sme sa voziť celých 24 hodín do zbláznenia. 🙂

Balkóny, kvety…

Balkóny, kvety, vikiere. Ak máte pre ne aspoň takú slabosť ako ja, Benátky sú miestom, kde sa budete pri pohľade na nich doslova roztápať. Nenechajte sa však uniesť príliš, mohlo by sa vám totiž stať, že sa v úzkych uličkách stratíte! Odporúčam mapu (tá papierová má väčší šmrnc než mobil) a oči na stopkách! Ak vám pri Benátkach automaticky napadne gondola, je ich tam ako maku. Stoja však od 80€ vyššie, takže ak by ste si chceli takúto jazdu dopriať, určite sa na to (psychicky) pripravte.

Čo sa týka jedla, keďže sme v Benátkach strávili len jeden a štvrť dňa (štvrtok večer a celý piatok), veľmi sme sa nemotali. Jedli sme tam, kde nás zastihol hlad! Ceny sa na osobu pohybujú okolo 15€, klasicky majú hriešne dobré cestoviny a výbornú pizzu. Nemohli sme vynechať ani tiramisu a špeciálny Magnum obchod, kde nám namixovali nanuky podľa našej predstavy!

Burano

V piatok sme okrem Benátok stihli aj Burano – nádherný ostrov plný farieb, pokoja a s dušou, akou sa môže pochváliť len máloktoré miesto. Toľko farieb pokope som ešte nikdy nevidela! Toľká nádhera. Každý dom v inej žiarivej farbe, ľudia s neskutočným pokojom a o 90% menej turistov ako v Benátkach. Bola to láska na prvý pohľad a musím povedať, že dnes už mám jasno, kde a ako chcem prežiť posledné dni môjho života – pred nádherným ružovým domom, s vínom a knihou v ruke, pod nosom čerstvé cestoviny…A to myslím vážne! Nesmierne som si to miesto zamilovala. Na ostrov sa dá dostať priamo z Benátok linkou, ktorá stojí ešte na ostrove Murano. Ak sa náhodou chystáte do Benátok, Burano nesmiete vynechať.

Odo mňa je to dnes „z Talianska“ všetko, pripravujem však ešte ďalšie dva články od jazera a z Verony! Keby niečo, pýtajte sa.

Prajem pekný týždeň <3

Love, peace and travel Ivanka

Outfit č.1

Teplákové šaty – Sugarbird Košice, Tenisky: Office Shoes // Tommy Hilfiger, Kabát: H&M

Outfit č.2

Blúzka: Weekend Max Mara Eurovea, Džínsy: Mango, Kabát: H&M, Ružový kardigán: Primark, Ružové našuchovacie topánky: CCC, Kabelka: Romwe