.denník z Talianska, časť druhá.

0 Flares 0 Flares ×

Je piatok podvečer, v nohách máme stovku krokov a blížime sa na parkovisko, kde sme nechali auto. S miernym strachom, či tam stále stojí v pôvodnom stave, napokon však zisťujeme, že akékoľvek obavy boli zbytočné. Naložíme posledné veci (a seba) a vyrážame z Benátok smer Lago di Garda!

Na miesto, ktoré vyzerá ako z pohľadnice. Na miesto, kde je v každom mestečku či dedinke božský pokoj. Na miesto, ktoré je obklopené nádhernou prírodou a neprehliadnuteľnou architektúrou. K jazeru, ktoré vyzerá ako more a keď pri ňom človek sedí, cíti sa ako v tom najkrajšom talianskom filme. Celé scenéria vyzerá až príliš dokonale a miestami má človek pocit, že niečo tak nádherné ani nemôže byť skutočné. Mať dostatok peňazí a odvahy, neváham a sťahujem sa.

Cesta

Cesta z Benátok k jazeru je rýchla a bezproblémová. Takmer celý čas sme šli po diaľnici, čo nás stálo len malý poplatok (cenník pre konkrétne trasy si viete pred cestou vypočítať na tejto stránke, mi sme to však vopred neriešili), chvíľku za odbočkou na Veronu sme zišli z diaľnice a stúpame do hôr. Smerujeme k nášmu B&B (ubytko s raňajkami), ktoré sa nachádza cca. 20 kilometrov od jazera. Serpentíny a ostré zákruty síce nie sú pre tých, ktorí majú slabé žalúdky, no výhľad na celé jazero stojí za to! Cesta vedie cez rôzne menšie dedinky, okolo krásnych viníc a olivových sadov. Po ceste „hore“ stretávame veľa motorkárov, ktorí režú zákruty šialenou rýchlosťou. Ak máte motorku a plánujete počas leta „zážitkovú trasu“, cesta okolo celého Lago di Garda je určite skvelou voľbou. Po hodinke a pol cesty z Benátok prichádzame do Spiazzi. Hneď na začiatku zastavujeme, sme „doma“.

Ubytovanie v Lago di Garda

Ako som písala v minulom článku, ubytovanie vo všetkých fázach nášho výletu som riešila cez Airbnb. Pri Lago di Garda som však nehľadala niečo, čo bude za každú cenu výhodné, aj keď priznávam, rozumná cena pre mňa napokon bola rozhodujúca. Chcela som ísť na miesto, kde nielenže sa budeme môcť naraňajkovať a spoľahlivo zaparkovať. Hľadala som miesto, ktoré vyzerá inak než klasický apartmán s posteľou a nočným stolíkom. Podarilo sa! Našla som CASA 1903, dom, ktorý má dušu a nesmierne milých hostiteľov. Dedinka, v ktorej je dom postavený, je síce od jazera ďalej, no ten komfort a zážitok za to určite stál! Obe noci sme ostali tu, v sobotu sme sa „motali“ pri jazere a v nedeľu po raňajkách sme vyrazili aj s vecami do Verony.

„Penzión“ je dom majiteľov, v ktorom majú na najvyššom poschodí dve izby pre hostí. V zimnej záhrade sme mali každé ráno pripravené raňajky ako pre kráľov. Okolo nôh sa nám motala veľká ryšavá mačička, za oknami húpacia sieť a zeleň. Celý dom a jeho zariadenie bolo tak špecifické a krásne! Majiteľka maľuje a v čase, kedy sme tam boli, kreslili na steny schodiska obrovské maľby. V spoločenskej miestnosti mali premietacie plátno a večer si púšťali celá rodina filmy. Kúpeľňa bola zariadená v rustikálnom štýle a dom bol plný malých detailov, ktoré do seba zapadali ako puzzle. Jediný problém bol, že majitelia vedeli cudzie jazyky po slabšie, no ruky/nohy fungujú a napokon sme sa porozumeli vo všetkom. 🙂

Lago di Garda

V sobotu sme sa autom zviezli k jazeru a strávili doobedie, obed a poobedie v mestečku Garda. Je malinké, no veľmi útulné, s krásnym výhľadom a príjemnými reštauráciami. Najskôr káva, potom koláče, neskôr nejaké drinky a napokon chutný obed. To by bol život, keby sa takýto scenár opakoval každý deň! 🙂 Potom sme si obehli pár obchodíkov a pokochali sa pokojom, ktorý v meste panuje. Poobede naspäť na dom a pripraviť sa na fotenie s Nikol! (Fotky Vám ukážem čoskoro, som z nich nadšená.)

Okolo jazera je niekoľko dediniek a mestečiek, každé má svoju atmosféru. Ak by ste si chceli jazero vybrať ako miesto dovolenky s deťmi, určite choďte do toho! Nachádza sa tam niekoľko zábavných lunaparkov a vodné svety, ktoré sú rajom pre všetky akčné duše. Ak nie ste typ akčného rodiča, tak budete asi trpieť, no v opačnom prípade si to naozaj užijete. My sme boli pred pár rokmi v Gardalande na kolotočoch a bol to veľký zážitok. Hneď by som sa vrátila.

Verona

V nedeľu sme sa naraňajkovali, zbalili veci do auta a vyrazili do Verony, ktorá je vzdialená len pol hodinu cesty od Spiazzi. Bola presne taká, akú som si ju pamätala. Menšie krásne mestečko, v ktorom sa človek cíti ako doma! Okolo centra sú všade parkoviská, takže sa dá bez problémov zaparkovať. Všetky parkoviská sú dobre označené, ak sledujete značky, nestratíte sa. K vychyteným „bodom záujmu“ je to od parkovísk potom len pár minút chôdze. Všetko je koncentrované na pár uliciach a celá prechádzka Veronou je taká typická Talianska pohodička. Jediné miesto, kde je naozaj „tlačenka“, je Casa di Giulietta. Tu si naozaj pripravte pevné nervy!